Total Pageviews

Friday, February 26, 2016

Adik Beradik rakan terbaik.

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM..

Alhamdulillah dilahirkan sebagai anak kedua, taklifan sebagai the elder aka the leader telah pon disapu awal awal by my sister.

Sebagai abang kepada tiga adik dibawah, agak penat memegang watak sebagai seorang abang yang tegas. Mungkin ini sebagai pemudah cara bagi umi dan abah.
Nak tunjuk garangnya , suatu masa dahulu waktu my first sister gaduh dengan the youngest one, then macam biasa saya aka pbb rumah cuma meleraikan pergaduhan. Then, the thing happened when my sister scold me, "diamlah ariff". Adik bongsu be like "wow beraninya Kak Ika marah Ariff".
Sedih juga apabila adik adik hormat kita melalui rasa takut. Maafkan orang korang.

Time Flies......
story to be told..
Kak Ika sebagai pelindung saya sebab waktu kecil saya seorang yang pemalu and pendiam. Hope now i can stand strong to protect you. Seseorang yang amat saya bangga memiliki pertalian darah dengannya. Seorang yang sentiasa ingin menjadi the best (berbeza dengan saya yang sentiasa qanaah katakan,hehehe,padahal pemalas), rajin, berani dan kuat semangat. Ariff doakan supaya Kak Ika mampu beat Tan Sri Zeti Aziz. Semoga kuat di bumi Uncle Sam, kak..

Ahmad , the one that always calm and listen to me. Saya sendiri kagum dengan ketenangan dan peribadi adik seorang ini. Apa saya cakap, dia percaya , sampai saya kata Beckham coach England pon dia percaya.Maaf tu mad. Semasa Rheumatic Fever serang ahmad time form1 , orang betul2 sedih dan kagum macam mana Ahmad boleh kuat macam tu sekali. Sikit pon tak mengeluh. Ariff doakan Ahmad dapat belajar di bumi sakura.

Anis, orang kata budak ni lebih kurang macam umi waktu kecik. Kepala besar mata bulat. Cerdik katanya, Garang. Rasanya dia ni paling genius sekali antara kitorang. Memiliki adik lelaki dan dua orang abang membuatkan adik saya seorang ini mempunyai pengalaman bermain permainan lelaki. Kesian juga. Mungkin nak latih jadi kuat and survivor. Main bola sekali, lumba basikal sekali dan macam macam aktiviti kitorang dia ikut juga. Ariff harap Anis terus kuat dan jadi qurratu ain umi abah.

Faiz, the last. Aku pun tak tahu spell apa anak bongsu ni guna tapi almost keinginan dia akan tercapai. Rakan baik Ahmad, tempat bergaduh Anis, pengusik tegar Kak Ika dan my prebet,hehehe. Paling kitorang sayang walaupun annoying dia melampau jugak. Segala usikan memang dia tak makan ,jenis jiwa kuat ni. Mungkin paling good looking among us merujuk kepada sumber umi kami. Semoga terus menyerikan rumah . Once baby always baby.


Betul orang kata,
Adik Beradik merupakan sahabat terbaik kita. Hargai mereka sementara masih ada. Jangan disebabkan harta dunia , perhubungan menjadi taruhan. Semoga semuanya dilindungi dan diberkati Allah .

#Blogkutuli

No comments:

Post a Comment